Elit-SKAEMT:arnas utsida. De innersta hemligheterna finns på annan plats!

2006-11-15

Häckens lojalaste spelare

Följande statistik är saxad från svenskfotboll.se och utgör ovedersägliga bevis på:

a) Häcken har Allsvenskans (och numera Superettans) allra mest lojala spelare. De föds in i klubben och lämnar den aldrig. Aldrig!

b) Häcken har Allsvenskans (och numera Superettans) äldsta aktiva spelare. Detta kan vara den enkla förklaringen till varför Häcken nu lirar i näst högsta åter igen. Den nya tränaren kanske gör gott i att försöka föryngra laget något.

Men hur GÖR Mattias för att se så UNG ut?? Har Häcken bemästrat balsameringens konster? Eller är allt bara photoshoppat, som vanligt?

Det är mystiskt. Och spännande.

Rambergsvallen 2007.
Vi ses.

10 Comments:

Blogger Mange said...

Dessutom är han ganska lik Jude Law från Enemy at the Gates, fast i Häckentröja, insåg jag efter att jag skrev inlägget. Om alla sovjetiska soldater hade haft Häckentröja i Stalingrad, undrar hur det hade förändrat historien.

22:38

 
Blogger BB said...

Ibland skrämmer du mig, Ali. Du gör aldrig något halvdant...Från att ha hört Gimpen säga att du var intresserad av att gå på en Häckenmatch till fullständig fanatism har det gått ca 96 timmar...inte ens jag är inne och kollar statistik på SvFF.

Mattias Andersson var mycket lovande när han togs till Häcken 1899 men redan vid millenieskiftet var han utlånad och sågs sedan inte till mer. Minns jag rätt så gjorde killen en kanondebut (kanske t.o.m. målgörare) för att sedan visa sig ha medfött hjärtfel och missade resten av säsongen.

18:52

 
Blogger Mange said...

...!

Ena sekunden dissar du mig för att vara statistikfetischist (inget fel på det heller, förresten! det kan argumenteras att det är just statistik som gör fotboll uthärdligt) och i nästa lossar du en arsenal av inside-skrönor. Näru, bb, det är fortfarande du som är Röva-extremisten som vi andra bara har att se upp till.

15:40

 
Blogger BB said...

Jag har aldrig förnekat att jag är den som har huvet längst upp i Häcken. Det jag menar är att det kan upplevas som lite ovant att ha sällskap där inne, särskilt när när ditt huvud trycks upp i 110.

Men som sagt, jag önskar dig hjärtligt välkommen och ser framemot kommande säsong! Lägger vi manken till kanske Gimpen och K också följer med någon gång. GU och Throatsbeard har jag gett upp hoppet på. GU säger bara saker som "Får man prata efter matchen eller ska du vara sur då?".

12:28

 
Blogger Mange said...

En gång i tiden var vi ganska många i Häcken, som jag minns det. Men K gillar bara makrill. GU har väl aldrig gillat fotboll. Gimp vet nog inte vad fotboll är för nåt. Truckthebard vet inte vem han själv är. (Varför får jag känslan av att de här kommentarerna hade gjort sig bättre inne på forumet...?)

12:36

 
Blogger BB said...

Det krävs väl lite publik för att det ska kännas ok att kasta skit på varann??!! :)

Men nu när man kan ladda upp bilder på forumet har ju den här bloggen spelat ut sin roll.

11:35

 
Blogger Mange said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

22:59

 
Blogger Mange said...

Utöver att man inte måste logga in på forumet för att se den...

23:00

 
Blogger BB said...

Det är sant...men det är ju också en fördel med tanke på vad man skrivit i forumet. Ganska skönt att den skiten är lösenordsskyddat! ;-)

09:45

 
Blogger Mange said...

Jag står för allt.

22:41

 

Skicka en kommentar

<< Home